Search This Blog

SELAMAT DATANG....... WELCOME~~~

Salam... selamat datang ke blog inspirasi jebat.... Moga moga ianya memberi manfaat dan informasi yang berguna kepada anda. sebarang cerita atau berita yang di sampaikan didalam blog ini tiada niat dengan sengaja atau tidak sengaja untuk menjatuhkan maruah, reputasi atau sebarang pandangan sama ada individu, syarikat mahupun negara. di harap anda dapat menerima blog ini...

ikhlas dari,
Jebat USM

Saturday, October 22, 2011

Peluang All Blacks julang trofi

HENDERSON - Pemain skuad All Blacks tenang ketika sesi latihan semalam iaitu penampilan terakhir di depan kamera sebelum mereka berpeluang mencatat nama dalam sejarah ragbi New Zealand.
Mereka adalah pemain biasa yang akan beraksi pada final Piala Dunia dan tidak diragui jika menang perlawanan menentang Perancis hari ini, ia akan meletakan nama mereka sebagai atlet hebat dalam sukan New Zealand.
Di bawah tajuk 'Mereka yang pernah berjuang sebelum ini', akhbar New Zealand Herald semalam menyiarkan nama 192 pemain yang pernah menyarung jersi terkenal serba hitam pasukan itu, namun masih gagal memenangi Piala Webb Ellis sejak kejayaan sulung negara itu pada kejohanan 1987.
"Hari ini, pasukan ini berpeluang mencatat sejarah .
"Inilah saatnya untuk memenuhi impian buat mereka yang pernah mencuba sebelum ini," tulis akhbar tersebut.
Jika pemain merasakan bebanan sejarah terpaksa dipikul, ia tidak kelihatan ketika mereka menjalani latihan di Stadium Trusts semalam.
Pemain sayap, Richard Kahui menjalani latihan seperti biasa manakala pemain flyhalf, Aaron Cruden dan scrumhalf Piri Weepu berlatih melakukan sepakan, yang mungkin menjadi senjata utama pada perlawanan di Eden Park hari ini.
Isteri para pemain serta ahli keluarga menyaksikan sesi latihan dari tempat duduk sambil bersorak dan bertepuk tangan memberikan semangat.

No comments:

Post a Comment