Search This Blog

SELAMAT DATANG....... WELCOME~~~

Salam... selamat datang ke blog inspirasi jebat.... Moga moga ianya memberi manfaat dan informasi yang berguna kepada anda. sebarang cerita atau berita yang di sampaikan didalam blog ini tiada niat dengan sengaja atau tidak sengaja untuk menjatuhkan maruah, reputasi atau sebarang pandangan sama ada individu, syarikat mahupun negara. di harap anda dapat menerima blog ini...

ikhlas dari,
Jebat USM

Saturday, October 22, 2011

Malaysia sumbang RM3.12j pada Thailand

KUALA LUMPUR 22 Okt. Malaysia akan menghulurkan bantuan berjumlah AS$1 juta (kira-kira RM3.12 juta) kepada Thailand bagi membantu negara itu menghadapi bencana banjir yang berterusan sejak tiga bulan lalu.
Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin berkata, Kabinet telah meluluskan bantuan bagi membantu Thailand menghadapi bencana terburuk itu.
"Bantuan peringkat awal ini diharap akan membantu mengurangkan beban rakyat Thailand untuk mendapatkan bekalan makanan, "katanya kepada pemberita selepas Majlis Penerangan Perdana Peringkat Negeri Selangor di Universiti Putera Malaysia (UPM) di sini, hari ini.
Sementara itu, Muhyiddin mencabar Lim Guan Eng, bapanya Lim Kit Siang dan Setiausaha Publisiti DAP, Tony Pua supaya membawa kes yang mengaitkan anak lelaki Ketua Menteri Pulau Pinang itu dengan kejadian mencabul seorang gadis bawah umur kepada pihak berkuasa.
Beliau berkata, sekiranya pihak pembangkang mahu menafikan tuduhan atau membersihkan nama keluarga Guan Eng, ia tidak cukup sekadar melakukan penafian.
"Dalam soal ini saya pun tidak tahu sama ada ia betul atau tidak. Biasanya kita minta pihak polis untuk melakukan siasatan.

No comments:

Post a Comment