Search This Blog

SELAMAT DATANG....... WELCOME~~~

Salam... selamat datang ke blog inspirasi jebat.... Moga moga ianya memberi manfaat dan informasi yang berguna kepada anda. sebarang cerita atau berita yang di sampaikan didalam blog ini tiada niat dengan sengaja atau tidak sengaja untuk menjatuhkan maruah, reputasi atau sebarang pandangan sama ada individu, syarikat mahupun negara. di harap anda dapat menerima blog ini...

ikhlas dari,
Jebat USM

Tuesday, August 24, 2010

Kejohanan Badminton Dunia di Paris

Chong Wei jumpa Hafiz

KUALA LUMPUR - Pemain badminton perseorangan negara, Datuk Lee Chong Wei dan Muhammad Hafiz Hashim bakal bertemu sesama sendiri pada pusingan kedua Kejohanan Dunia di Paris hari ini.
Pertemuan kedua-duanya dijangka selepas mereka hanya berdepan lawan tidak ternama pada pusingan pertama yang berlangsung semalam di Stadium Pierre de Coubertin.
Chong Wei, pemain pilihan pertama kejohanan ke pusingan kedua selepas menewaskan Kevin Cordon dari Guatemala 21-7, 21-11 manakala Hafiz menundukkan pemain Belgium, Yuhan Tan 21-13, 21-15.
Turut mengikut jejak Chong Wei ialah pemain perseorangan wanita, Wong Mew Choo yang mengalahkan pemain Jerman, Karin Schnaase 21-16, 21-14.
Mew Choo akan turun beraksi dalam pusingan kedua menentang pemain pilihan ke-15 dari Rusia, Ella Diehl yang menyingkirkan wakil Switzerland, Jeanine Cicognini 21-15, 21-15.
Seorang lagi pemain perseorangan, Lydia Cheah mendapat bye dan akan bertemu pemain pilihan kelapan, Juliane Schenk.
Turut cemerlang ialah beregu campuran Chan Peng Soon-Goh Liu Ying yang mara ke pusingan kedua selepas menyingkirkan gandingan Belgium, Jonathan Gilis-Severine Corvilain 21-12, 21-14.
Bagaimanapun, agak mengecewakan buat pasangan veteran Choong Tan Fook-Lee Wan Wah yang terpaksa menutup saingan awal selepas tewas kepada beregu Jerman, Kristof Hopp-Johannes Schottler 22-20, 17-21, 21-18.
Pasangan beregu utama negara, Koo Kien Keat-Tan Boon Heong mendapat bye dan akan menentang beregu Republik Czech, Ondrej Kopriva-Tomas Kopriva.

(Agak2 korang la kan, leh tak chong wei menang ngan Lin Dan kat Semi kalo dua dua org nih jumpa?)

No comments:

Post a Comment